Monday 30 May 2011

Meriahnya Bila Semuanya Berkumpul!

Hujung minggu lalu kami sekeluarga berkumpul di rumah my little sister di Gombak. Bukan kami saja, ada Mak Long (semestinyalahkan), Mak Teh Sekeluarga, Pak Tam sekeluarga dan Pak Ndak n wife. Sesekali berkumpul begitu ummi rasa meriah sangat. Anak-anak ummi seronok bukan main! Masing-masing bermain sampai tak ingat nak diam langsung! Hmm...meriahnya rasa,sebab kadang-kadang bila raya pun jarang dapat berkumpul begitu. Almaklum,masing-masing ada giliran dengan rumah mertua termasuklah ummi.
Inilah masa yang di tunggu-tunggu..Masa makan! Tapi ni dah trip yang ke-2,biasalah yang kemudian ni biasanya para ibu-ibu yang para bapa dan kanak-kanak dah makan dulu..So, sempatlah berborak-borak sambil makan...

Amboi..sedapnya Mak Teh..sampai menggigit tulang..hehehe...

Anak-anak ummi dan sepupu-sepupunya bermain di luar rumah


Ha..ni Pak Tam n family nak balik dah,nak hantar si Hafiz balik ke Kuala Kubu sebelum singgah ke kampung pula.
 
Pak Tam dan anak-anak..

Hmm..monung apo tu Pak Ndak?

My hubby, Pak Teh n Azri menonton TV

Rajinnya Mak Ndak mencuci pinggan.

Ha..Inilah Arif Iskandar si kecil yang baru berusia dua bulan setengah,tapi Masya Allah, semangat betul!hehehe...

Inilah Uwan kesayangan kami yang baru keluar hospital. Nak balik kampung dah..tu yang nampak berseri-seri tu...kerana dialah kami semua berkumpul,alhamdulillah..Seronok dia bila anak, cucu,dan cicit sebahagianya dapat berkumpul.

Ha..Ini aktiviti special mak teh n Farah petang tu bila semuanya dah balik..Apam Pokedot! sedap..memang sedap, ada inti bluberry lagi..Yummy! Ummi tak buat sebab tolong jagakan si kecil Arif.

Sesekali bersua muka,kami up datelah perkembangan masing-masing. Bila yang jauh kita dekatkan terasa ukhwah yang terbina terpahat kukuh dalam hati dan sanubari. Bila harta benda bukan ukuran kasih sayang, apabila pangkat dan kedudukan bukan cerminan kemanusiaan, bila kemesraan jelas ikhlas pada wajah dan jiwa..bila bertemu walau lama serasa amat seketika...Mak Long dari kampung, Pak Tam dari Terengganu, Mak Teh dari Perak dan Pak Ndak dari KL,walau kami sangat jarang bertemu, berhubung melalui telefon juga jarang tapi kasih sayang yang sedia terjalin amat mengesankan! Sebab tu ummi suka sangat-sangat balik kampung, bukan hanya kerana itulah satu-satunya kampung yang ummi ada,tapi kasih ikhlas yang sentiasa ummi terima...Alhamdulillah..semoga semua daripada kami sentiasa menerima rahmat dan kebahagiaan daripada Allah! Amin...

No comments:

Post a Comment