Wednesday 25 May 2011

Selamat Ulangtahun Ke-2 Fatimah!

Ulangtahun Fatimah anak bongsu ummi pada 24 Mei yang lalu di sambut dengan agak meriah di rumah. Tidak dinafikan,persiapanya memang agak lebih sedikit memandangkan ummi ingin menebus kekurangan yang tidak begitu beria-ria menyambut ulangtahunya tahun lalu. Bukan apa, ulang tahunya yang lalu kebetulan hanya beberapa bulan selepas pemergian ibu tercinta..Alhamdulillah ramai yang hadir..my lovely sister and all her wonderful kids, anak-anak Tadika Az-Zarif dan jiran-jiran terdekat. Maaflah pada yang tidak dijemput sebab walau pun ummi nak buat meriah tapi majlisnya sederhana sahaja..Terima kasih semua atas kehadiran yang amat menggembirakan hati Fatimah dan mengundang rasa 'jeles' pada abang-abangnya hehehe...Sampai tak sabarlah masing-masing nak harijadi! Sabar,lambat lagi,ummi kata hehehe...
Kami mulai majlis itu dengan doa selamat ringkas untuk Ima dan anak-anak yang lain...Alhamdulillah,anak-anak Az-Zarif ni hampir semuanya dah boleh baca Al- Fatihah sebagai pembuka doa. Sejuk hati ummi..


Fatimah tersenyum gembira sangat menyambut kehadiran sahabat-sahabat abang-abangnya..

 Ketibaan anak-anak Az-Zarif hampir sama dengan kedatangan Ammar, ibu dan adik-adiknya.


Kek Upin dan Ipin,character kesukaan Fatimah. Tq Abi yang belikan kek ni! Bukan Fatimah jer suka, anak-anak yang lain pun tumpang exited!

Ummi masak semua, done in less than two hours hehehe..terror tak?

Allah selamatkan kamu..Allah selamatkan kamu...!Acara di tunggu-tunggu,potong kek!

Sebahagian jiran tetangga yang menghadirkan diri, syukran!



Majlis berakhir lebih kurang pukul 3.00 petang..Terima kasihlah semua..Happy sangat..next will be Tareq and Achik turn...tQ very,very much to Abi,yang baik hati sponsor semuanya,semoga rezeki abi semakin melimpah ruah dan diberkati! For Fatimah, ummi doakan moga diberikan kemuliaan dan akhlak sebaik puteri Rasullullah Fatimah Az-Zahra dan menjadi insan cemerlang di dunia dan akhirat,amin!

No comments:

Post a Comment